Termeni și condiții

Accesul și vizitarea acestui site precum și plasarea comenzilor pe site-ul traznet.ro reprezintă acordul dumneavoastră cu “Termenii și condițiile” prezentate mai jos. În condițiile în care nu veți mai fi de acord cu prevederile acestora, vă rugăm să nu mai folosiți serviciile traznet.ro.

Termenii și Condițiile generale de vânzare se vor aplica tuturor bunurilor și serviciilor vândute către cumpărător de către Electric Air Services SRL prin intermediul magazinului online traznet.ro. Societatea Electric Air Services SRL își desfășoară activitatea de vânzare a produselor prin intermediul magazinului online, în conformitate cu legislația română.

Definiții

  • Site / Site-uri – toate site-urile din domeniul traznet.ro;
  • Conținut – toate informațiile care se regăsesc pe acest site, indiferent de format;
  • Specificații – descrierea bunurilor și serviciilor;
  • Vânzător / Prestator – Electric Air Services SRL, înregistrata la Registrul Comerțului sub nr. J40/18264/2008, CUI: 24659301 cu sediul în Municipiul București, Strada Johann Sebastian Bach nr.12, sc.C, et.1, ap.23, sector 2;
  • Cumpărător / Client – persoana fizică sau juridică care efectuează o comandă de bunuri sau servicii;
  • Utilizator – persoana fizică sau juridică care prin crearea unui cont pe site este de acord cu Termenii și Condițiile generale;
  • Cont – informațiile despre utilizator / cumpărător (date de identificare, comenzi, facturi etc.) accesate prin conectarea cu un nume de utilizator (sau o adresa de e-mail) și o parolă;
  • Produs – orice bun corporal mobil;
  • Servicii – orice servicii oferite de Electric Air Services SRL, menționate în comandă, care urmează a fi furnizate Clientului de către Electric Air Services SRL;
  • Contract – o Comandă confirmată de către Prestator;
  • Comandă – intenția exprimata de un potențial cumpărător pentru achiziția de bunuri și servicii, prin intermediul site-ului,  telefonic sau într-un format electronic;
  • Contract la distanță – O.U.G. nr.34 din 2014 – orice contract încheiat între profesionist / comerciant și consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanță organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului și a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care este încheiat contractul;
  • Contract de prestări de servicii – orice contract, altul decât un contract de vânzare, în temeiul căruia profesionistul prestează sau se angajează sa presteze un serviciu consumatorului, iar acesta plătește sau se angajează sa plătească prețul acestuia;
  • Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultata din vânzarea unui bun sau serviciu, cumpărătorului;
  • Garanție comerciala – orice angajament din partea profesionistului sau a unui producător (denumit în continuare garant) față de consumator, în plus față de obligațiile legale prevăzute la art.5-14 din Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la garanția legală de conformitate, de a rambursa prețul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreține produsele în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificațiilor sau oricărei altei cerințe din declarația privind garanția sau din publicitatea relevanta disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului, cerință care nu este legată de conformitate;

Înregistrarea unei comenzi

Înregistrarea unei comenzi prin intermediul site-ului presupune exprimarea acordului din partea potențialului comparator cu forma de comunicare, telefonic sau prin e-mail, utilizată de traznet.ro.

După selectarea produselor sau serviciilor dorite și adăugarea acestora în coșul de cumpărături, Clientul va proceda la plata acestora conform metodelor de plată detaliate în secțiunea ”Modalități de plată”.

Clienții se obligă să introducă în formular date complete, corecte și conforme cu realitatea.

O comandă se poate aplica pentru un bun sau serviciu, din oferta de pe site. Un agent de vânzări va prelua comanda căreia i s-a alocat un număr de înregistrare și va confirma disponibilitatea produsului în urma verificării stocului. Livrarea comenzii se va face după informarea clientului despre existenta produsului, în stocul propriu sau la furnizor (intern sau extern) și după confirmarea comenzii și stabilirea detaliilor privind livrarea.

Contractul intra în vigoare la momentul emiterii facturii fiscale către cumpărător.

Prețurile produselor sunt valabile 24h de la comunicarea acestora de către traznet.ro iar în situații excepționale se pot modifica în acest interval.

Prețurile produselor afișate pe site pot suferi modificări ce vor fi comunicate clientului în momentul confirmării comenzii.

Produsele sunt disponibile în limita stocului.

Promoțiile și ofertele speciale sunt valabile în limita stocului disponibil iar vânzătorul nu poate fi făcut responsabil pentru epuizarea stocurilor.

Detalii privind caracteristicile serviciilor ori produselor se pot găsi pe site la categoria respectiva și pot fi furniza telefonic ori prin e-mail în baza unei solicitări.

Livrarea produselor

Comenzile se livrează numai pe teritoriul României, utilizând modalitatea și termenul de livrare alese de client la efectuarea comenzii. Livrarea se face prin firmele de curierat, acolo unde acestea au puncte de distribuție, numai în zilele lucrătoare (Nu livrăm în zilele libere sau în sărbători legale).

Livrarea produselor se va realiza din stocul propriu sau din cel al furnizorilor. În funcție de disponibilitatea produselor în stoc și conform termenului agreat după preluarea comenzii, livrările către curier se fac începând cu ora 14:00 din ziua lucrătoare următoare comenzii.

Termenul de livrare a produselor este între 1 zi și 45 zile, în funcție de disponibilitatea în stocul propriu sau la furnizorii interni sau externi.

În cazul în care produsul sau produsele achiziționate nu mai sunt disponibile în stocul propriu, acestea vor putea fi livrate din stocurile furnizorilor, adăugând-se un cost suplimentar de transport. Pentru produsele care nu se află în stoc, vom comunica clientului data livrării către noi, acestea urmând a fi recepționate și verificate la sediul Electric Air Services SRL de unde vor fi ulterior expediate clientului. Produsele vor fi livrate doar după confirmarea comenzii și acceptul clientului pentru eventualul nou cost adițional de transport.

Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a produselor și atașarea documentelor însoțitoare. Vânzătorul se descarcă de riscurile și responsabilitățile asociate produselor, în momentul predării firmei de curierat.

Vânzătorul nu autorizează curierul să permită cumpărătorului deschiderea coletului înaintea semnării de primire (livrare) și plății contravalorii produselor comandate.

Vânzătorul nu este responsabil de conținutul coletelor trimise prin firme de curierat.

Recomandăm verificarea produselor primite la recepționarea coletului, deoarece Electric Air Services SRL nu își asumă răspunderea pentru produsele deteriorate la transport. În cazul în care anumite repere sunt deteriorate sau lipsesc, recomandăm încheierea unui proces-verbal de constatare cu reprezentantul firmei de curierat. În lipsa acestui proces-verbal, sesizările nu vor putea fi soluționate iar firma de curierat nu va putea fi trasă la răspundere.

Nu constituie responsabilitatea vânzătorului sau a curierului pierderea sau deteriorarea produsului după intrarea în posesia clientului.

Drepturile și obligațiile vânzătorului

Electric Air Services SRL este autorul Site-urilor din domeniul traznet.ro și beneficiază de toate drepturile legale recunoscute autorilor, conform legislației romane și internaționale. În lipsa altor precizări, toate materialele, incluzând date, texte, imagini, ilustrații, design-uri, icon-uri, fotografii, clipuri audio/video, elemente de grafică web, scripturi, programe ş.a.m.d. sunt proprietatea Electric Air Services SRL sau sunt licențiate către Electric Air Services SRL pentru a fi folosite.

Întregul conținut al acestui site este proprietatea Electric Air Services SRL și nu poate fi copiat, publicat, folosit în scopuri personale sau comerciale fără acordul scris al proprietarului. Nerespectarea acestor condiții se pedepsește conform legilor în vigoare.

Electric Air Services SRL în calitate de autor, proprietar și administrator al site-ului traznet.ro își rezervă dreptul de a schimba și actualiza în orice moment conținutul acestui site, precum și “Politica de confidențialitate” și “Termenii și condițiile” de folosire, fără nici un fel de notificare prealabilă. De aceea, vă rugăm să vizitați periodic această secțiune pentru a verifica termenii și condițiile pe care ați agreat să le respectați.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda clientului în situația unui preț derizoriu sau incorect afișat pe site, dacă dintr-o eroare de comunicare produsul nu mai poate fi comandat sau perioada de livrare depășește limita rezonabila de timp, datele clientului sunt incorecte sau incomplete sau tranzacția cu cardul clientului nu a fost acceptata de banca.

Electric Air Services SRL își rezerva dreptul de a-și selecta clientela și de a închide conturi, dacă exista tentative sau suspiciuni de frauda, în situația de informații personale false care împiedica executarea contractului de vânzare – cumpărare, sau în situația utilizării de limbaj injurios în comentarii cu scopul de a defăima.

Electric Air Services SRL are dreptul de a refuza clienții care au un istoric repetat de comenzi anulate și / sau de retur de produse.

Vânzătorul are obligația de a prelua comanda de la client și de a confirma preluarea acesteia prin mijloace electronice (e-mail, sms) sau/si telefonic.

Limitarea responsabilității

Site-ul este furnizat de către Electric Air Services SRL pe o bază “așa cum este” și “atât cât este disponibil”. Electric Air Services SRL nu garantează că Site-ul, serverele pe care este găzduit, sau e-mailurile trimise de la traznet.ro sunt fără viruși sau alte componente informatice cu caracter potențial dăunător. Utilizatorul folosește Site-ul pe riscul propriu, Electric Air Services SRL fiind liber de orice răspundere pentru eventualele daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea sau accesarea/vizitarea Site-ului sau ca urmare a utilizării informațiilor de pe Site. Electric Air Services SRL nu este răspunzătoare de erorile sau omisiunile care pot interveni în redactarea sau prezentarea materialelor de pe Site. Electric Air Services SRL nu acordă nici un fel de garanție pentru conținutul și utilizarea acestui Site. Informațiile publicate corespund realității la momentul înscrierii lor pe Site sau al actualizării diverselor pagini ale Site-ului.

Electric Air Services SRL nu va fi răspunzătoare pentru pagube directe, indirecte, situații accidentale, sau alte pierderi intangibile rezultând din: comportamentul utilizatorilor, imposibilitatea accesării site-ului, acces neautorizat la datele clientului, acțiuni ale unei terțe parți asupra serviciilor site-ului, în situații de neglijenta sau infracțiuni, neîndeplinirea unei  comenzi, deteriorarea produsului în timpul transportului sau orice alta problema de natura tehnica.

Electric Air Services SRL nu poate fi trasa la răspundere pentru orice pagube cauzate de furnizarea de către clienți a unor informații incorecte sau incomplete.

Electric Air Services SRL nu va fi răspunzătoare pentru probleme apărute în timpul livrării produselor către cumpărător, cum ar fi întârzierea și integritatea coletelor livrate prin firme de curierat.

Vânzătorul depune eforturi pentru informarea corecta a clientului, despre caracteristicile, preturile produselor și serviciilor afișate pe site. Fotografiile produselor au caracter informativ și pot exista diferențe intre acestea și produsul în sine.

Vânzătorul nu oferă garanția satisfacerii cerințelor prin cumpărarea unui produs sau serviciu de pe site.

Drepturile și obligațiile cumpărătorului

Clienții au dreptul de a utiliza paginile site-ului exclusiv pe propria răspundere, să-și creeze un cont, sa modifice sau sa șteargă acest cont din motive specifice, sa comande produse, respectând Termenii și condițiile acestuia.

La crearea unui cont sau la efectuarea unei comenzi, potențialul cumpărător (utilizatorul) este obligat să furnizeze informații și date personale corecte și să nu înstrăineze datele de autentificare (contul și parola).

Clientul poate lansa o comandă electronică prin intermediul site-lui sau telefonic, exprimând-și acordul cu Termenii și condițiile acestui site, acceptând astfel să primească produsele solicitate și sa plătească contravaloarea lor. Acesta poate anula o comandă prin e-mail sau telefonic, înaintea livrării produselor.

Cumpărătorul poate posta opiniile vizavi de produsele achiziționate, reclamațiile fiind acceptate doar la adresele de e-mail menționate în pagina de contact. Reclamațiile se vor soluționa în termen de maxim 30 zile.

Cumpărătorul nu va dezvălui unei terțe părți și nu va face publice prin intermediul internetului sau mijloace media,  documentele (oferte, facturi, certificate de garanție, procese verbale) sau informările primite de la comerciant/vânzător.

Persoanele minore pot comanda produse doar cu consimțământul reprezentanților legali.

Doar persoanele cu domiciliul în Romania pot cumpăra produse de pe acest site.

Cumpărătorul poate notifica vânzătorul pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale.

Garanții

Condițiile de garanție sunt în conformitate cu legea 449/2003 și a politicilor comerciale ale vânzătorilor.

Produsele noi comercializate prin intermediul traznet.ro sunt livrate în ambalajul original al producătorului. Produsele nefolosite din stocuri vechi – NOS (New Old Stock) vor fi împachetate corespunzător în vederea transportului.

Toate produsele sunt însoțite de factura fiscala și certificat de garanție. Garanția acoperă defectele de material sau de fabricație iar produsele care vor prezenta acest tip de defecțiuni vor fi înlocuite în cadrul termenului de garanție cu altele noi, conform legii. Termenul de garanție curge de la data înscrisă pe factura de vânzare a mărfurilor.

Cumpărătorul poate refuza marfa livrata dacă sunt semne vizibile de deteriorare sau în caz de funcționare necorespunzătoare.

Condițiile de garanție se găsesc pe certificatul de garanție primit în colet odată cu produsele cumpărate. Marea majoritate a produselor au perioada de garanție de 24 luni, cu excepția:

  • pieselor nefolosite din stocuri vechi – NOS (New Old Stock) pentru care nu se oferă garanție
  • pieselor montate într-un service care nu este autorizat R.A.R.
  • pieselor montate necorespunzător sau montate împreună cu piese conexe uzate, defecte sau modificate
  • pieselor folosite în alte scopuri decât cele indicate de producător
  • pieselor uzate sau deteriorate datorită suprasolicitării, întreținerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuării reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului autoturismului, sau pentru care atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificările și reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producător
  • pieselor utilizate în condiții solicitante (taximetrie, raliuri, competiții sportive etc.) sau supuse unor factori externi, fenomene ale naturii sau de alta natură
  • pieselor care prezintă urme de lovituri, îndoituri, deformări, rupturi etc.
  • pieselor care prezintă o uzura normală (firească)

În cazul în care un produs s-a defectat în perioada de garanție, trebuie să dețineți și să ne trimiteți:

  1. Certificatul de garanție în ORIGINAL, eliberat de Electric Air Services SRL la momentul achiziției, semnat și stampilat
  2. Dovada de achiziție / factură eliberată de Electric Air Services SRL
  3. Piesa deteriorată, fără urme de lovituri, fără părți sau componente lipsă, curățată cu solvenți și jet de apă
  4. Copie după talonul mașinii pe care a fost montată piesa [față/verso]
  5. Factură și deviz de montaj într-un service autorizat R.A.R., pentru tipul dumneavoastră de autovehicul și operațiunea de manoperă executată
  6. Deviz sau notă de constatare a defecțiunii, întocmit de un service autorizat R.A.R., pentru tipul dumneavoastră de autovehicul
  7. După caz, raport scris de la tester, de la testarea după montarea inițială și de la testarea de la constatarea defectului [pentru toate componentele electrice – obligatoriu raport testare, componentele de frânare – test de frânare, la momentul montării piesei noi și la momentul constatării defectului, componentele de suspensie – test de amortizoare, la momentul montării piesei noi și la momentul constatării defectului]

De la caz la caz, după verificarea documentelor și conformității cu termenii de garanție, veți primi fie o alta piesă nouă, fie contravaloarea ei de facturare, în termen de 15 zile de la data returnării piesei defecte și a tuturor actelor necesare, acesta fiind și termenul de remediere a deficiențelor și de aducere la conformitate.

Pentru a beneficia de garanție și din motive de siguranță, discurile/tamburii de frână, amortizoarele și arcurile nu se comandă / livrează decât la pereche [adică este necesar să comandați două bucăți].

Pentru informații suplimentare privind garanția produselor, puteți folosi metodele de contact din pagina https://traznet.ro/despre-noi/.

Returnarea produselor

În conformitate cu dispozițiile OUG 34/2014 art. 9/1, “consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere”. În cazul prestărilor de servicii, retragerea din contract se face în termen de 14 zile de la încheierea acestuia.

Tot în conformitate cu OUG 34/2014 art. 16, cumpărătorul nu poate denunța unilateral contractele de furnizare a unor produse executate după specificațiile cumpărătorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid.

În același sens, cumpărătorul nu poate returna următoarele produse achiziționate: înregistrări audio, video sau programe informatice, în cazul în care au fost desigilate de către cumpărător, ziare, periodice, jurnale-magazin sau cărți.

Renunțarea va fi notificată în scris către Electric Air Services SRL, înainte de expirarea termenului de 14 zile. Regula se aplică numai în cazul în care produsele sunt predate în starea originală de funcționare, nedeteriorate, fără să prezinte lovituri sau alte semne de folosire necorespunzătoare și dacă produsele se predau în ambalajul/ambalajele originale. De asemenea, produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție, unde este cazul, și de factura pentru acesta (se pot trimite și copii ale certificatului și facturii).

  • Clienții persoane juridice nu intră sub incidența Ordonanței de Urgență nr.34/2014 privind returnarea produselor.
  • Returnarea se face prin firme de curierat la adresa de contact, costul transportului fiind suportat de client.
  • Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care s-au livrat (în ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).
  • Produsele care au fost livrate greșit și nu corespund comenzii efectuate se pot returna fără costuri suplimentare, taxele de transport fiind suportate de Electric Air Services SRL, dar rezervând-ne dreptul de a alege metoda de livrare și firma de curierat.

Nu pot fi returnate următoarele produse:

  • fără ambalaje, inscripționările specifice și conținutul original (accesorii, documentație, cabluri și alte materiale incluse);
  • care nu se afla în ambalajul original în care au fost livrate;
  • lipsite de accesoriile și componentele originale livrate;
  • care prezintă deteriorări, cu urme de uzura, lovituri, zgârieturi, montaj, vopsire sau sudură;
  • cu intervenții din partea persoanelor neautorizate, cu defecte datorate șocurilor electrice sau mecanice;
  • comandate greșit deoarece cumpărătorul nu a pus la dispoziție datele de identificare ale autovehiculului sau aceasta au fost comunicate eronat;
  • lichide auto (uleiuri motor, transmisie, lichid frână etc.) ;
  • produse aduse în condiții speciale – care nu se afla în stocul furnizorilor și comandate la cererea expresa a cumpărătorului, în cantități limitate sau produse remanufacturate și personalizate ca dotări și facilități.

Suma rambursată în cazul returnării nu include cheltuielile de transport, așadar la returnare costurile care vor cădea în sarcina cumpărătorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor: taxele poștale și de expediție.

Rambursarea valorii produselor returnate se va face folosind aceeași modalitate de plată din tranzacția de cumpărare, fără comisioane, în termen de 14 zile calendaristice de la informarea deciziei de retragere din contract. Suma va fi rambursată doar după intrarea în posesia produselor returnate. Dacă vă exprimați acordul pentru o altă modalitate de rambursare a sumei, veți suporta toate taxele și comisioanele aferente. În cazul plaților în numerar, rambursul se va efectua în contul bancar al clientului.

Confidențialitatea și protecția datelor

Conform cerințelor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, modificata și completată și ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, Electric Air Services SRL are obligația de a administra în condiții de siguranța și numai pentru scopurile specificate, datele personale furnizate de utilizator.

Pentru operarea traznet.ro, Electric Air Services SRL este înregistrat ca operator de date cu caracter personal, având numărul 10897 în Registrul de evidență a prelucrării de date cu caracter personal al ANSPDCP (Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal).

Prin crearea unui cont pe site, clientul își exprima consimțământul ca Electric Air Services SRL să administreze datele acestuia cu caracter personal, conform legii.

Scopul colectării datelor este utilizarea lor când se procesează o livrare, pentru facturarea produselor comandate, activități de marketing, anchete sociale sau alte scopuri prevăzute de lege și de activitatea firmei, numai cu acordul voluntar al clientului.

Conform Legii nr. 677/2001, clientul beneficiază de dreptul de acces, de intervenție asupra datelor și dreptul de a se adresa justiției. Totodată, clientul are dreptul sa se opună prelucrării datelor personale și să solicite ștergerea acestora.

Natura informațiilor solicitate prin intermediul site-ului traznet.ro se referă în special la datele personale (nume, adresă, numere de telefon, CNP), adresă de e-mail, modul în care sunt utilizate sau se intenționează să fie utilizate produsele și/sau serviciile Electric Air Services SRL, dar pot fi incluse și alte informații aflate în strânsă legătură cu utilizarea serviciilor și/sau produselor solicitate.

Electric Air Services SRL se angajează să nu transmită datele personale ale utilizatorilor site-ului traznet.ro și ale clienților săi către terți.

Litigii

Termenii și condițiile se supun legislației române. În caz de litigiu, se va încerca mai întâi o rezolvare pe cale amiabilă, în termen de 30 de zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației la sediul Electric Air Services SRL. În cazul în care nu se poate ajunge la o înțelegere în termenul precizat anterior, va fi considerată competentă instanța judecătorească din aceeași structură administrativă cu sediul Electric Air Services SRL.